úterý 26. dubna 2016

NASTAVENÍ WALBRO KARBURÁTORU


Koloběžky goped s karburátorem HDA mají -H 2 1/2 L 1 1/4.
 Koloběžky EVO s karburátorem WT mají WT-H 1 1/2 L 1.

Minibike motory jsou na tom podobně jako GOPED!
Jako asi každý, kdo vlastní walbro i já jsem řešil jeho nastavení. Údaje o kolik otáček který šroub povolit jsou jen orientační, vždy musíme provést doladění. Kdysi jsem si vysumíroval tento postup, snad je pochopitelný

Seřízení karburátoru Walbro

T - volnoběh s velkou hlavou
H - vysoký ot.
L - nízký ot.

1. Dotáhnout oba šrouby Lo i Hi na doraz (nepřetahovat ať se nevymačkají sedla). Volnoběžný šroub povolit tak, aby se špičkou nedotýkal páčky klapky plynu.
2. Otevřít Lo šroub o XX. Otevřít Hi šroub o
XX (základní nastavení).
3. Nastartovat motor a lehce držet plyn až se motor zahřeje na provozní teplotu (cca 160 stupňů, 3 - 5 min).
4. Šroubem pro seřízení volnoběhu nastavíme volnoběžné otáčky na 1800 - 2300 ot/min (motor musí běžet hladce, nesmí chcípat, volnoběh raději s vyššíma otáčkami, než aby chcípal).
5. Nyní nastavíme přechody. Přidáme plyn a sledujeme co motor dělá. Existují dvě možnosti:


a) Motor váhá zrychlit. Toto je známka chudé směsi. Hrozí riziko přehřívání a zadření motoru. Motor nesmí váhat s akcelerací. Otevřeme Lo šroub o 1/8 a provedeme novou kontrolu přechodů.

b) Motor zrychluje hladce, ale příliš se třepe. To je známka bohaté směsi. Motor má malý výkon a tvoří se příliš karbonových usazenin, které pak mohou poškodit píst a vložku válce. Zavřeme Lo šroub o 1/8 a provedeme novou kontrolu.

Lo šroub musí být nastaven tak, aby motor po přidání plynu hladce a svižně zrychloval a příliš se netřepal. Nesmí se příliš zavřít, aby nedocházelo k přehřívání motoru.

6. Nyní nastavíme Hi šroub. Krosnu zajistíme, pokud nemá velký max výkon, dáme si jí na záda. Otevřeme naplno plyn a otáčíme Hi šroubem vpravo či vlevo až najdeme max otáčky (ze základního nastavení zpravidla utahujeme). Z této polohy budeme Hi šroub pomalu uzavírat až dojde k výraznému poklesu otáček. Ihned otevřít Hi šroub k max otáčkám! Jinak by rychle došlo k přehřátí motoru a jeho poškození! Poloha Hi šroubu, která předcházela onomu poklesu otáček jsou právě ty max otáčky. Z max otáček otevřeme Hi šroub o 1/8. Nikdy nenastavujeme Hi šroub na max otáčky! Z bezpečnostních důvodů jej vždy lehce otevřít (lehce obohatit směs), tak aby došlo k poklesu max otáček o 80 - 100 (asi 1/8 otočky šroubu).

Hi šroub musí být nastaven 80 - 100 ot/min pod max otáčkami.

7. Kontrolujeme volnoběžné otáčky a přechody.

Pozn.
Správně nastavit lze jen čistý karburátor s čistým vzduchovým filtrem a dobrýma membránami. Zapalování bývá eletronické bezúdržbové, ale pozor na svíčku. Také pozor na těsnění (karburátor, výfuk, hlava, skříň….).

Nutná je také správná směs benzínu a oleje.
Walbro 32 má obecně problémy s tvorbou směsi ve středních otáčkách. Směs bývá bohatší, motor více třepe. Nicméně citlivým nastavením se to da minimalizovat. Kdyby byl člověk pedant, musel by si k seřizovacím šroubům vyrobit nějaké táhla a seřizovat to za jízdy podle momentální potřeby (to jsem fakt videl, někde na netu). Změna atmosférického tlaku, mění i směs připravovanou karburátorem. Ale lépe jezdit s mírně nedoladěným karburátorem, než sedět doma a lámat si hlavu, jak dosáhnout dokonalosti.......

zdroj:něco o létání nebo tak nějak


DODATEK:základní nastavení můžeme provést na stojanu ale celkové doladění je dobré provést po zkušební jízdě.Nastavené parametry jehel se budou při zátěži měnit.