úterý 26. dubna 2016

Nýtování řetězu

Použití nýtovačky na řetězy je nejjednodušší způsob, jak během pěti minut rozpojit či spojit řetěz a to bez použití spojek (např. se sponkou).
Popis postupu bude sice pro tenké minibikové řetězy, kde rozeta má sílu 3 mm, ale postup by mohl sedět i na jiné nýtovačky.

Pokud si budete dávat nový řetěz, tak by to určitě chtělo i novou rozetu a malé řetězové kolečko. Jinak se řetěz rychleji vytahá, než by bylo normální. V nejhorším případě kola vydrží řetězy dva.
Takže jak na to. Naměříme si délku řetěza, ale před tím posuneme zadní kolo šponováky k motoru, ale ne uplně, aby byla rezerva.

Roznýtování je jednodušší.

Řetěz položíme do nýtovačky přidržíme prstem a lehce dotáhneme levý šroub LŠ. Pravým šroubem PŠ (je vlastně uprostřed) vytlačujeme čep ven. Jak moc dotáhnou si bude leší vyzkoušet na nečisto, třeba na starém řetězu (pamatovat si např. počet otáček PŠ). Na obrázcích jsou dva kousky řetězu místo jednoho vcelku.


Snýtování:
Na obrázku je příklad, jak má vypadat začátek a konec řetězu před snýtováním.
 čep na konci řetězu zasuneme do díry u LŠ (dostatečně vyroubovaný). Řetěz lehce přidržíme prstem a PŠ lehce dotáhneme.

nebo se dá řetěz zasunout sám do sebe
LŠ dotahujeme tak, až čep vykukuje jako ostatní čepy
po snýtování je řetěz v místě snýtování tuhý. Dá se uvolnit lehkým zkroucením na obě strany v ose řetězu.